Corry & Willy

Volgende.
Gezin
Willy van Ooyen en Corry Methorst
Vrijdag 15 augustus gaan we voor een weekend naar Berlijn. We kregen dit cadeau van onze kinderen. Alex bracht ons naar de opstap-plaats. Toen ‘t al half acht was, heb ik Kras gebeld. Doordat iemand auto-pech had, was er een vertraging van 20 minuten.
In Asten konden we in de ophaal-bus blijven zitten.
Om 16u30 kwamen we aan de voormalige grens van de DDR. Tijdens ‘n pauze hebben we
de toestanden van destijds bekeken. Met o.a. de hoge lantaarnpalen en z’n vele schijnwerpers.
Na ‘n diner, wat drinken, overnachting en ‘n ontbijt in ons hotel v/d Valk Berlijn Brandenburg vertrekken we zaterdag om 9 uur naar Berlijn. Om daar rond 10 uur aan te komen voor de stads-tour met Coen onze gids.
We rijden o.a. langs ‘t vliegveld Tempelhof, bekijken de muur en checkpoint Charlie. Allemaal bekend van de koude oorlog. We komen langs bloemen bij ‘n gedenkteken voor iemand, die daar vermoord is. Dan rijden we door “Unter der Linden” naar de Branderburger Tor aan de Pariser Platz en aan de Platz des 18. März. Corry samen met Monique bij de paarden. Tussen de middag worden we afgezet bij Kleiststrasse, waar we ‘n broodje en ‘n cappuccino nemen en de dames nog tijd hebben om te winkelen. Hierna brengt Willem, onze chauffeur ons naar de rivier de Spree. We wandelen hier over ‘n rommelmarkt met achterlijk hoge prijzen. Het was hier dat we voor plensbui in ‘t Boden Museum moesten schuilen. Monique en Corry poseren hier op de trap.
Na ‘t diner nam Ben, de 2e gids, ons mee voor ‘n avond tour. Hij nam ons o.a.mee naar ‘t grote boven- en ondergrondse station. Rond 22 uur gingen we terug naar ons hotel.
Zie het
filmpje met ook alle foto’s van ons weekend in Berlijn en Potsdam.